Informační systém MU
VÁLKOVÁ, Hana. Inclusive School of Physical Education and Education of Adaptive Physical Activity Professionals. In Book of Abstracts from The 3rd Wintage Congress of Exercise and Sports Sciences. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inclusive School of Physical Education and Education of Adaptive Physical Activity Professionals
Autoři VÁLKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Book of Abstracts from The 3rd Wintage Congress of Exercise and Sports Sciences, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Izrael
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/14:00077934
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky kurikulum školní tělesné výchovy; kurikulum univerzitní APA; student se speciálními potřebami
Klíčová slova anglicky school PE curricula; university APA curricula; student with special needs
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 7. 4. 2015 15:55.
Anotace
Process of integration has to be understood as the life concept of independent living approach for all individuals in recent time. Inclusive school education is the part of school legislation including participation in regular Physical Education (PE). Inclusive education can be successfully developed with trained PE teachers and/or Adapted Physical Activity (APA) teachers. Lack of competent PE teachers is one of the reasons of weak development of this, lack of education both on primary/secondary school level and university level. One example of university curricula of APA study program on Bc, MA and Ph.D levels relevant with Bologna agreement is presented in the article. APA program consists from five modules finished with state commission exam: 1. pedagogy and teaching competencies module; 2. PE and sports; 3. special education; 4. APA; 5. BC or MA theses elaboration and defense. The important topic of the APA program is integration as life-concept and PA/PE/sports inclusion. Course focused on inclusion consists from theory and practice. Attention is paid to inclusive recreation PA event and, mainly to regular school PE. Program is opened for university APA students with special needs, too. Recently students with special needs, usually good level sportsmen (with adequate support), serve as positive “phenomenon the others understanding”. Examples of APA MA graduates with special needs are presented in the end of the article.
Anotace česky
Proces integrace musí být v současnosti chápán jako celoživotní koncept nezávislého života pro všechny jednotlivce se speciálními edukativními potřebami (SEN). Školní vzdělávání je součástí školské legislativy včetně účasti v pravidelné školní tělesné výchově (TV). Inklusivní vzdělávání však může být úspěšně rozvíjeno pouze připravenými učiteli TV nebo aplikované TV (ATV). Nedostatek těchto učitelů souvisí i s jejich nepřipraveností učitelů na všech stupních včetně univerzit. V prezentaci je popsán příklad univerzitního kurikula ATV na BC, MA a PhD úrovni v relaci s Boloňskými dohodami. Studijní program ATV se skládá z 5 moulů zakončených státní komisionální zkouškou: 1. Modul pedagogické a učitelské kompetence, 2. Modul TV a sportu, 3. Speciální pedagogika, 4. ATV, 5. Zpracování BC nebo Mgr práce s obhajobou. Důležitým tématem programu je integrace jako celoživotní koncept a začlenění do TV a pohybových aktivit. Výuka zaměřená na integraci sestává z teorie i praxe. Pozornost je věnována jak začlenění na úrovni rekreačních pohybových aktivit, hlavně pak školní TV. Studijní program je přístupný studentům ATV se SEN. Současní studenti, obvykle vynikající sportovci v odpovídajícím sportu, slouží jako dobré příklady pro „pochopení jinakosti“. Příklady sportovců se SEN, absolventů APA jsou uvedeny v závěru.
Zobrazeno: 13. 7. 2024 01:42