STUCHLÍKOVÁ, Lubica, Arpád KÓSA, Juraj JAKUŠ, Michal ŠOŠOLIAK, Daniel DONOVAL a Jiří HRBÁČEK. Interactive animation as a motivation tool. In EWME 2014. 10th European Workshop on Microelectronics Education : Proceedings; Tallinn; Estonia; May 14-16, 2014. Danvers: IEEE. s. 116-119. ISBN 978-1-4799-4016-5. doi:10.1109/EWME.2014.6877408. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interactive animation as a motivation tool
Název česky Interactive animation as a motivation tool
Autoři STUCHLÍKOVÁ, Lubica (703 Slovensko, garant), Arpád KÓSA (703 Slovensko), Juraj JAKUŠ (703 Slovensko), Michal ŠOŠOLIAK (703 Slovensko), Daniel DONOVAL (703 Slovensko) a Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Danvers, EWME 2014. 10th European Workshop on Microelectronics Education : Proceedings; Tallinn; Estonia; May 14-16, 2014, od s. 116-119, 4 s. 2014.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 20201 Electrical and electronic engineering
Stát vydavatele Estonsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00077948
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-4799-4016-5
Doi http://dx.doi.org/10.1109/EWME.2014.6877408
UT WoS 000345757100025
Klíčová slova anglicky interactive animations; visualizations; motivation tool;eLearn central; education; design; educational portal
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 8. 3. 2019 12:48.
Anotace
This article highlights some research results and the practical experiences acquired in design, realization and implementation of interactive animations for students, located at "eLearn central" an educational portal based on LMS MoodIe. Interactive animation presenting a unique motivation tool, in education, increases the interest of students by online communication, illustrative explanations and controlled content. The aim of this work is to attract attention by freely available visualizations and animations, thereby to increase the efficiency of education and to motivate users for further studies.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 12:55