HOLEŠINSKÁ, Andrea. Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu (DMOs’ cooperation with stakeholders). In Holešinská Andrea. 5. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. Pavlov, 11.-12. září 2014. CD-ROM. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 55-65. ISBN 978-80-210-7585-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu
Name in Czech Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu
Name (in English) DMOs’ cooperation with stakeholders
Authors HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 5. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. Pavlov, 11.-12. září 2014. CD-ROM, p. 55-65, 11 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14560/14:00077955
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-7585-6
Keywords (in Czech) spolupráce; destinační společnost (DMO); partnerství
Keywords in English Cooperation; destination management organization (DMO); partnership
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D., učo 21026. Changed: 19/1/2015 09:48.
Abstract
Spolupráce je základním kamenem destinačního managementu. Úkolem destinačních společností je spolupráci vytvářet a upevňovat. Díky spolupráci vznikají synergické efekty, které posilují konkurenceschopnost nejen aktérů cestovního ruchu, ale celé destinace. Čím vyspělejší spolupráce, potažmo destinačního managementu, tím lepší pozice destinace na trhu. Předmětem tohoto příspěvku je tedy spolupráce – její motivy, formy, způsob a intenzita (stupeň vyspělosti). Spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu v destinaci je hodnocena z pohledu destinačních společností.
Abstract (in English)
Cooperation is a headstone of destination management. Therefore, the task of destination management organizations (DMOs) is to create and enhance the cooperation. Cooperation stimulates synergy that strengths competitiveness of both stakeholders and the destination as a whole. In other words, the more maturate the cooperation (destination management) is, the better position the destination has on the market. Thus, the object of the paper is cooperation – its motivation, forms, ways of practice and its intensity (level of maturity). Cooperation among stakeholders within a destination is evaluated from the DMOs’ perspective.
Links
MUNI/A/0853/2013, interní kód MUName: Tourism destination governance v kontextu institucionálních směrů teorie regionálního rozvoje (Acronym: TDGISTRR)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 5/9/2024 01:17