REPÍK, Ondřej. Spotřebitelské chování v cestovním ruchu - Generace X, Y, Z (Consumer Behaviour in Tourism - Generation X, Y, Z). In Andrea Holešinská. 5. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. Pavlov, 11. – 12. září 2014. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 76-83. ISBN 978-80-210-7585-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Spotřebitelské chování v cestovním ruchu - Generace X, Y, Z
Name in Czech Spotřebitelské chování v cestovním ruchu - Generace X, Y, Z
Name (in English) Consumer Behaviour in Tourism - Generation X, Y, Z
Authors REPÍK, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, 5. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. Pavlov, 11. – 12. září 2014. p. 76-83, 8 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14560/14:00077963
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-7585-6
Keywords (in Czech) spotřebitel; generace; poptávka; cestovní ruch
Keywords in English consumer; generation; demand; tourism
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 27/4/2015 10:42.
Abstract
Vývoj společnosti a jednotlivých trhů lze pozorovat v určitých generačních vlnách. Segment cestovního ruchu v tomto není výjimkou. Generační vlny a změny ve spotřebitelské poptávce jsou zásadními faktory, které určují, jakým směrem se cestovní ruch vyvíjí, kdo jej ovlivňuje, jaké preference mají jednotliví spotřebitelé a jakým způsobem se vyvíjí tržní nabídka. Generační vlny se tak postupně staly jedním z nejvýznamnějších faktorů, který formuje současnou i budoucí podobu cestovního ruchu a jeho tržního prostředí. Následující text je věnován právě vývoji spotřebitelského chování, návyků, očekávání a preferencí v cestovním ruchu v souvislosti s generační obměnou společnosti.
Abstract (in English)
The development of our society and particular markets can be observed in certain generational waves. Tourism sector is no exception. Generational waves and changes in consumer demand are key factors that determine the direction in which tourism develops, who it affects, what kind of preferences individual consumers have and how market supply evolves. Generational waves have gradually become one of the most important factor which influences current and future shape of tourism and its market environment. Following text is dedicated to the development of consumer behavior, habits, expectations and preferences in tourism in the context of generational renewal of society.
Links
MUNI/A/0749/2012, interní kód MUName: Ekonomické přínosy cestovního ruchu pro regionální a lokální ekonomiku (Acronym: EPCR II)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 30/7/2024 02:15