Detailed Information on Publication Record
2014
Charakteristiky výukové komunikace a jejich vliv na žákovské učení
SEDLÁČEK, MartinBasic information
Original name
Charakteristiky výukové komunikace a jejich vliv na žákovské učení
Name (in English)
Factors of educational communication and their impact on pupil learning
Authors
SEDLÁČEK, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Konference České asociace pedagogického výzkumu 2014 v Olomouci, Olomouc, 8-10. 9. 2014, 2014
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/14:00074260
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
výuková komunikace; výsledky učení; dotazníkové šetření; regresní analýza
Keywords in English
educational communication; learning results; survey; multiple regression
Tags
Změněno: 22/3/2015 20:59, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
V příspěvku představujeme dílčí výsledky z výzkumného projektu „Učitel a žáci v dialogickém vyučování“ (GA 13-23578S). Na základě empirickým dat sledujeme vztah mezi učením žáků a vybranými charakteristikami výukové komunikace. Příspěvek vychází z dat kvantitativní fáze projektu. Ta byla založena na dotazníkovém šetření, populaci tvořili žáci druhého stupně ZŠ v Jihomoravském kraji. Výzkumný vzorek se skládá z 256 žáků 16 tříd. Dotazník se skládal z 50 položek zaměřených na vnímání různých charakteristik výuky a percepci učení. Dotazník byl konstruován na základě předvýzkumu a s oporou o zahraniční měřící nástroje (Chesebro, McCroskey, 2000). V příspěvku představuje hlavní výsledky analýz dotazníkových dat. Pozornost nejprve věnujeme klíčovým charakteristikám výukové komunikace, které vzešly z faktorové analýzy. Důraz následně klademe na otázku, jak tyto faktory souvisejí s žákovským učením v kognitivní i afektivní dimenzi.
In English
This study examines whether the nature of educational communication influences student learning or not. It is based on a questionnaire which inquires as to what the features of educational communication and indicators of student learning are. The study surveys the results of an analysis of data coming from 256 lower secondary school students who study in the South Moravian Region. The results show that features of educational communication significantly influence student learning and that the most important variable is students' participation in communication.
Links
GA13-23578S, research and development project |
|