SEDLÁČEK, Martin. Student Engagement: The Most Important Factor Affecting Pupil. In Symposium on dialogic teaching, Brno, 13. 10. 2014. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Student Engagement: The Most Important Factor Affecting Pupil
Autoři SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Symposium on dialogic teaching, Brno, 13. 10. 2014, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00074270
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky dialogic teaching; pupil learning; survey; multiple linear regression analysis
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 22:00.
Anotace
This study is concerned with the question of the nature of instructional communication and its effect on pupils' learning. The belief that the interaction and communication between teachers and pupils has a significant impact on pupils' educational results is one of the basic axioms of pedagogical science. As indicated in Kersen-Griep et al. (2006) interpersonal communication is always a factor hindering or facilitating pupils' learning. That is why there is a continuous effort to empirically verify what effects in the relation to learning generate different types of interaction and communication strategies of teachers, as there are different ways of conceptualizing both interaction and learning.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 00:26