RABUŠICOVÁ, Milada. Dítě předškolního věku: výchova v rodině a institucionální péče v současnosti (Child in preschool age: current family education and institutional care). In XXI. výroční konference České pedagogické společnosti: Současná škola - Dílna lidskosti? 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dítě předškolního věku: výchova v rodině a institucionální péče v současnosti
Name in Czech Dítě předškolního věku: výchova v rodině a institucionální péče v současnosti
Name (in English) Child in preschool age: current family education and institutional care
Authors RABUŠICOVÁ, Milada.
Edition XXI. výroční konference České pedagogické společnosti: Současná škola - Dílna lidskosti? 2014.
Other information
Type of outcome Requested lectures
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) předškolní dítě; výchova; péče; rodina; předškolní instituce; mateřská škola
Keywords in English preschool child; education; care; preschool institutions; kindergarten
Changed by Changed by: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Changed: 26/4/2019 12:05.
Abstract
Přednáška je v první části věnována argumentům pro rozvoj a podporu předškolního vzdělávání v Evropě, jako jsou pomoc a podpora rodinám, podpora vyšší porodnosti jako reakce na stárnoucí společnost, rovnost příležitostí žen a mužů, výraznější zapojení žen do pracovního procesu, ekonomické efekty v podobě investice do budoucnosti, vyrovnávání socioekonomických nerovností, sociální a kulturní soudržnost a první krok dítěte k celoživotnímu učení. Následuje přehled typických modelů předškolní péče a vzdělávání v Evropě v souvislosti s modely sociálního státu, jež v různé míře zohledňují rozdílné pohledy na péči o nejmenší děti a na rodinnou politiku vůbec.
Abstract (in Czech)
Přednáška je v první části věnována argumentům pro rozvoj a podporu předškolního vzdělávání v Evropě, jako jsou pomoc a podpora rodinám, podpora vyšší porodnosti jako reakce na stárnoucí společnost, rovnost příležitostí žen a mužů, výraznější zapojení žen do pracovního procesu, ekonomické efekty v podobě investice do budoucnosti, vyrovnávání socioekonomických nerovností, sociální a kulturní soudržnost a první krok dítěte k celoživotnímu učení. Následuje přehled typických modelů předškolní péče a vzdělávání v Evropě v souvislosti s modely sociálního státu, jež v různé míře zohledňují rozdílné pohledy na péči o nejmenší děti a na rodinnou politiku vůbec.
Abstract (in English)
Presentation is on arguments for development and support of preschool education in Europe as we know them from different models of social welfare states and their educational politics.
PrintDisplayed: 7/6/2024 20:20