p 2014

Dítě předškolního věku: výchova v rodině a institucionální péče v současnosti

RABUŠICOVÁ, Milada

Basic information

Original name

Dítě předškolního věku: výchova v rodině a institucionální péče v současnosti

Name in Czech

Dítě předškolního věku: výchova v rodině a institucionální péče v současnosti

Name (in English)

Child in preschool age: current family education and institutional care

Edition

XXI. výroční konference České pedagogické společnosti: Současná škola - Dílna lidskosti? 2014

Other information

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

předškolní dítě; výchova; péče; rodina; předškolní instituce; mateřská škola

Keywords in English

preschool child; education; care; preschool institutions; kindergarten
Změněno: 26/4/2019 12:05, Mgr. Monika Kellnerová

Abstract

V originále

Přednáška je v první části věnována argumentům pro rozvoj a podporu předškolního vzdělávání v Evropě, jako jsou pomoc a podpora rodinám, podpora vyšší porodnosti jako reakce na stárnoucí společnost, rovnost příležitostí žen a mužů, výraznější zapojení žen do pracovního procesu, ekonomické efekty v podobě investice do budoucnosti, vyrovnávání socioekonomických nerovností, sociální a kulturní soudržnost a první krok dítěte k celoživotnímu učení. Následuje přehled typických modelů předškolní péče a vzdělávání v Evropě v souvislosti s modely sociálního státu, jež v různé míře zohledňují rozdílné pohledy na péči o nejmenší děti a na rodinnou politiku vůbec.

In Czech

Přednáška je v první části věnována argumentům pro rozvoj a podporu předškolního vzdělávání v Evropě, jako jsou pomoc a podpora rodinám, podpora vyšší porodnosti jako reakce na stárnoucí společnost, rovnost příležitostí žen a mužů, výraznější zapojení žen do pracovního procesu, ekonomické efekty v podobě investice do budoucnosti, vyrovnávání socioekonomických nerovností, sociální a kulturní soudržnost a první krok dítěte k celoživotnímu učení. Následuje přehled typických modelů předškolní péče a vzdělávání v Evropě v souvislosti s modely sociálního státu, jež v různé míře zohledňují rozdílné pohledy na péči o nejmenší děti a na rodinnou politiku vůbec.