Detailed Information on Publication Record
2014
Antologie textů k francouzské literatuře 1. pol. 20. století
DYTRT, PetrBasic information
Original name
Antologie textů k francouzské literatuře 1. pol. 20. století
Name (in English)
Anthology of 20th Century French literature I
Authors
DYTRT, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 207 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/14:00078069
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-210-7057-8
Keywords (in Czech)
francouzská literatura; antologie, doplňující texty
Keywords in English
French literature; textbook; complementary texts
Tags
Změněno: 19/2/2015 09:36, doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
V originále
Tento soubor textů z francouzské literatury první poloviny 20. století (1900-1940) určených studentům filologických oborů představuje poslední díl antologií připravovaných vyučujícími Ústavu románských jazyků a literatur na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Autor se snažil studentovi nabídnout reprezentativní stránky z francouzské literatury a literární kritiky včetně návodu, jak k textům přistupovat, tak aby byl schopen tyto dnes již klasické texty nejen pochopit, ale především o nich zasvěceně pohovořit a zařadit je do širšího literárně-kulturního rámce.
In English
This collection of the texts of the French literature in the first half of the 20th century (1900-1940), aimed at the students of philological fields of study, is the last part of the anthologies prepared by the teachers of the Institute of Romance languages and literatures at the Faculty of Arts of the Masaryk University. The author endeavored to provide students with representative aspects of French literature and literary criticism including a guide on textual approaches. On this basis, students should be able not only to understand, but also eruditely discuss these classical texts and place them into a wider literary and cultural context.