b 2014

Antologie textů k francouzské literatuře 1. pol. 20. století

DYTRT, Petr

Basic information

Original name

Antologie textů k francouzské literatuře 1. pol. 20. století

Name (in English)

Anthology of 20th Century French literature I

Authors

DYTRT, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 207 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učebnice

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/14:00078069

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-210-7057-8

Keywords (in Czech)

francouzská literatura; antologie, doplňující texty

Keywords in English

French literature; textbook; complementary texts
Změněno: 19/2/2015 09:36, doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento soubor textů z francouzské literatury první poloviny 20. století (1900-1940) určených studentům filologických oborů představuje poslední díl antologií připravovaných vyučujícími Ústavu románských jazyků a literatur na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Autor se snažil studentovi nabídnout reprezentativní stránky z francouzské literatury a literární kritiky včetně návodu, jak k textům přistupovat, tak aby byl schopen tyto dnes již klasické texty nejen pochopit, ale především o nich zasvěceně pohovořit a zařadit je do širšího literárně-kulturního rámce.

In English

This collection of the texts of the French literature in the first half of the 20th century (1900-1940), aimed at the students of philological fields of study, is the last part of the anthologies prepared by the teachers of the Institute of Romance languages and literatures at the Faculty of Arts of the Masaryk University. The author endeavored to provide students with representative aspects of French literature and literary criticism including a guide on textual approaches. On this basis, students should be able not only to understand, but also eruditely discuss these classical texts and place them into a wider literary and cultural context.