SYSLOVÁ, Zora, Hana HORKÁ and Bohumíra LAZAROVÁ. Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole (From Theory to Practice Preprimary Education in Kindergarten). První. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 137 pp. ISBN 978-80-210-7542-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole
Name (in English) From Theory to Practice Preprimary Education in Kindergarten
Authors SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition První. Brno, 137 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00078091
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7542-9
Keywords (in Czech) Fakultní cviční učitelé; mateřské školy; mentoring; obor Učitelství pro mateřské školy; předškolní vzdělávání, přípravné vzdělávání, výzkumné šetření.
Keywords in English Faculty mentors; kindergarten; mentoring; field of study for kindergarten; preprimary education; training; survey.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 11/2/2015 14:34.
Abstract
Autorky se zabývají problematikou přípravného vzdělávání učitelů mateřských škol s cílem přispět k diskurzu propojování teorie s praxí. Hlavním východiskem struktury publikace se staly výsledky výzkumných šetření a evaluace oboru Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Ukazuje se, že zásadním problémem je koncepce praktické přípravy a její reflexe. S oporou o teorii realistického vzdělávání autorky nastiňují a zdůvodňují jejich úpravu. Ústředním tématem se proto stává mentoring jako fenomén spojovaný s podporou rozvoje profesních dovedností.
Abstract (in English)
The authors deal with the initial training of pre-school teachers to contribute to the discourse linking theory with practice. The main starting structure publications became the results of researches and evaluation of field of study for pre-school teachers at the Pedagogical Faculty of Masaryk University. It turns out that the fundamental problem is the concept of practical training and its reflection. With the support of the theory of realistic training author outlines and justifies its modification. The central theme therefore becomes mentoring as a phenomenon associated with supporting the development of professional skills.
PrintDisplayed: 21/9/2024 23:10