J 2014

The development of social pedagogy in the Czech Republic in the past two decades

KNOTOVÁ, Dana

Basic information

Original name

The development of social pedagogy in the Czech Republic in the past two decades

Name in Czech

Vývoj české sociální pedagogiky v uplynulých dvou dekádách

Name (in English)

The development of social pedagogy in the Czech Republic in the past two decades

Authors

Edition

Pedagogika Społeczna, Warzsava, PEDAGOGIUM, 2014, 1642-672X

Other information

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

sociální pedagogika; vývoj v České republice; výchova a vzdělávání; výzkum; profese

Keywords in English

social pedagogy; development in Czech Republic; education; social research; profession.
Změněno: 29/4/2019 13:59, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

This article outlines the development of Czech social pedagogy from the political changeover in 1989 to the present day. The scope and magnitude of social pedagogy in the Czech Republic is highlighted. Research fields, methods and social challenges are discussed. Current concepts of social pedagogy as a discipline and a profession are presented, together with the prospective tasks and hopes for the further expansion in the future.

In Czech

článek představuje hlavní směry vývoje české sociální pedagogiky od roku 1989 do současnosti.Představuje její různá pojetí, oblasti výzkumu a metody výzkumu. Diskutovány jsou možnosti profesního uplatnění sociálních pedagogů.