Detailed Information on Publication Record
2014
The development of social pedagogy in the Czech Republic in the past two decades
KNOTOVÁ, DanaBasic information
Original name
The development of social pedagogy in the Czech Republic in the past two decades
Name in Czech
Vývoj české sociální pedagogiky v uplynulých dvou dekádách
Name (in English)
The development of social pedagogy in the Czech Republic in the past two decades
Authors
Edition
Pedagogika Społeczna, Warzsava, PEDAGOGIUM, 2014, 1642-672X
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
sociální pedagogika; vývoj v České republice; výchova a vzdělávání; výzkum; profese
Keywords in English
social pedagogy; development in Czech Republic; education; social research; profession.
Změněno: 29/4/2019 13:59, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
This article outlines the development of Czech social pedagogy from the political changeover in 1989 to the present day. The scope and magnitude of social pedagogy in the Czech Republic is highlighted. Research fields, methods and social challenges are discussed. Current concepts of social pedagogy as a discipline and a profession are presented, together with the prospective tasks and hopes for the further expansion in the future.
In Czech
článek představuje hlavní směry vývoje české sociální pedagogiky od roku 1989 do současnosti.Představuje její různá pojetí, oblasti výzkumu a metody výzkumu. Diskutovány jsou možnosti profesního uplatnění sociálních pedagogů.
In English
This article outlines the development of Czech social pedagogy from the political changeover in 1989 to the present day. The scope and magnitude of social pedagogy in the Czech Republic is highlighted. Research fields, methods and social challenges are discussed. Current concepts of social pedagogy as a discipline and a profession are presented, together with the prospective tasks and hopes for the further expansion in the future.