POVOLNÁ, Renata a Olga DONTCHEVA-NAVRATILOVA. Analyzing the Development of Academic Writing Skills in English as a Lingua Franca. In Christoph Haase and Natalia Orlova. ELT: Harmony and Diversity. 1. vydání. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. s. 17-54. ISBN 978-1-4438-5506-8. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analyzing the Development of Academic Writing Skills in English as a Lingua Franca
Název česky Analýza rozvoje dovedností akademického psaní v angličtině jako lingua franca
Autoři POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí) a Olga DONTCHEVA-NAVRATILOVA (100 Bulharsko, domácí).
Vydání 1. vydání. Newcastle upon Tyne, ELT: Harmony and Diversity, od s. 17-54, 38 s. 2014.
Nakladatel Cambridge Scholars Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00078214
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-4438-5506-8
Klíčová slova česky angličtina jako lingua franca; dovednosti akademického psaní; univerzitní studenti; dotazníky; analýza na základě korpusu; diplomové práce
Klíčová slova anglicky English as a lingua franca; academic writing skills; university students; questionnaires; corpus-based analysis; diploma theses
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D., učo 5423. Změněno: 20. 9. 2016 12:30.
Anotace
The establishment of English as the lingua franca of all academic communication has resulted in the necessity to explore the academic writing skills of non-native university students since the ability to produce academic texts in English is absolutely essential for their future academic and professional career. This chapter reports on the results of a survey into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the survey, which was based on questionnaires completed by students pursuing both Bachelor’s and Master’s degree study programmes, was to establish tendencies in the development of their academic writing skills. In addition, a corpus-based analysis of students’ diploma theses was carried out in order to map academic writing competencies they had attained by the end of their studies. The results of the investigation suggest implications not only for the (re)design of academic writing courses, but also for the development of students’ language competences.
Anotace česky
Se zavedením angličtiny jako lingua francy veškeré komunikace v akademickém prostředí se zvýšila nutnost zkoumat akademické dovednosti, a to zejména dovednost psát. V této situaci je nezbytné, aby vysokoškolští studenti, kteří nejsou rodilými mluvčími angličtiny, byli schopni produkovat akademické texty v angličtině, což je zásadní předpoklad jejich úspěchu v akademické a profesní kariéře. Tato kapitola knihy představuje výsledky z výzkumu akademických dovedností psaní, který probíhal u studentů anglického jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně v České republice. Výzkum byl založen na dotazníkovém šetření prováděném mezi studenty jak bakalářského, tak magisterského stupně vysokoškolského studia angličtiny. Cílem výzkumu bylo postihnout tendence ve vývoji akademických dovedností psaní vysokoškolských studentů. Kapitola se také zabývá výsledky získanými z analýzy korpusu diplomových prací studentů s cílem zmapovat jazykové kompetence zejména v oblasti akademického psaní, kterých studenti dosáhli na konci svého studia. Výsledky výzkumu naznačují, že bude potřeba nejen zmodernizovat sylaby kurzů akademického psaní, ale také více podpořit rozvoj všech jazykových kompetencí studentů.
Návaznosti
CZ.1.07/2.4.00/31.0074, interní kód MUNázev: Síť vzdělavatelů učitelů cizích jazyků NEFLT (Akronym: NEFLT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Síť vzdělavatelů učitelů cizích jazyků NEFLT, 2.4 Partnerství a sítě
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 19:12