LIŠTIAKOVÁ, Irena a Lucie JARKOVSKÁ. Síťový marketing: Nadějná pracovní příležitost pro ženy?. Online. Gender, rovné příležitosti výzkum. Praha, 2014, roč. 12, č. 2, s. 77-86. ISSN 1213-0028. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Síťový marketing: Nadějná pracovní příležitost pro ženy?
Název anglicky Multi-level marketing: Promising work opportunity for women?
Autoři LIŠTIAKOVÁ, Irena (203 Česká republika, domácí) a Lucie JARKOVSKÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Gender, rovné příležitosti výzkum, Praha, 2014, 1213-0028.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00078224
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky gender; nestandartní formy práce; síťový marketing; neoliberalismus
Klíčová slova anglicky gender; nonstandard employment; multi-level marketing; neoliberalism
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D., učo 21642. Změněno: 6. 4. 2015 20:03.
Anotace
Autorky analyzují diskurz firmy Green Ways s.r.o., která využívá prodeje výrobků skrze síťový marketing. Většinu osob zapojených do tohoto typu podnikání tvoří ženy. Článek přezkoumává tvrzení, že síťový marketing je velmi výhodnou flexibilní formou práce, která umožňuje skloubit nároky na péči o rodinu s kariérou. Významnou roli v tomto způsobu podnikání tvoří ženy na rodičovské dovolené. Analýza ukázala, že jejich zisk je však spíše symbolický než finanční, a spočívá v posilování sebevědomí čerpaného z neoliberálních hodnot a pocitu sounáležitosti utvářeného společenstvím prodejců a prodejkyň. Analýza propojuje způsob popisu charakteru práce a benefity z ní vyplývajících s ideologií prezentovanou v materiálech Green Ways s.r.o. S využitím Bourdieho teorie autarky ukazují, jakým způsobem Green Ways, s.r.o. konstruuje symbolickou binaritu posilující neoliberální představu úspěšného a nezávislého individua.
Anotace anglicky
Authors analyse the discourse of Green Ways ltd. (GW), the company using multi-level marketing where the majority of trade partners are women. The article shows that however multi-level marketing is advertised as a very flexible form of work suitable for those who want to combine family life with work, it is rather a way of marketing then a work opportunity. A significant role in this business play women on parental leave who earn rather self-esteem based in neoliberal values of self-reliance and entrepreneurial successful then a financial income. The analyses links up their way of describing the character and benefits of selling the GW products with the ideology presented in GW manuals for trade partners. Using Bourdieu´s theory the authors point out how GW constructs the symbolic oppositional binary fitting the neoliberal notion of efficient individual.
Návaznosti
MUNI/A/0995/2013, interní kód MUNázev: Analytické využití teoretických konceptů v sociálních vědách (Akronym: ATHOS)
Investor: Masarykova univerzita, Analytické využití teoretických konceptů v sociálních vědách, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 13:20