Detailed Information on Publication Record
2014
Role koordinátora praxí při podpoře resilience ve vzdělávání studentů
JÍLKOVÁ, AnnaBasic information
Original name
Role koordinátora praxí při podpoře resilience ve vzdělávání studentů
Name (in English)
ROLE OF PRACTICE COORDINATOR IN PROMOTING RESILIENCE IN EDUCATION OF STUDENTS
Authors
JÍLKOVÁ, Anna
Edition
1. vyd. Brno, PRAKTICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V SOCIÁLNÍ PRÁCI OPTIKOU KONCEPTU RESILIENCE, p. 145-158, 14 pp. 2014
Publisher
Centrum praktických a evaluačních studií, Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-7337-1
Keywords (in Czech)
resilience, koordinátor praxí, protektivní faktory, rizikové faktory, studenti
Keywords in English
resilience, practice coordinator, protective factors, risk factors, students
Tags
Reviewed
Změněno: 15/1/2015 21:19, Mgr. Anna Jílková, DiS.
V originále
Studenti sociální práce jsou v průběhu jejich studia ovlivněni mnoha faktory. Tyto faktory jim mohou pomoci zvládat obtíže v praxi v budoucnu, nebo mohou naopak bránit jejich úspěšnému zvládnutí. Tyto faktory mohou být uspořádány na základě sociálně ekologického přístupu do několika úrovní - mikroúroveň - student praxi, mezzoúroveň - organizace poskytující praxi a škola, a na makro úrovni jsou to zejména vzdělávací standardy. Cílem této práce bylo zvážit to, jak může koordinátor praxí přispět ke zvýšení odolnosti studentů pomocí těchto faktorů. Koordinátor praxí je osoba, která má na starosti administrativní a provozní záležitosti týkající se výkonu praxe studentů. Jeho největší potenciál spatřuji zejména v prevenci stresu, strachu, nejistot a komplikací studentů během výkonu jejich praxe.
In English
Social worker students are influenced by many factors during their studies. These factors may help to manage the difficulties in practicing in the future, or they may hinder the successful management. These factors can be arranged on the basis of Social Ecological Approach to several levels - the micro level - student at practice, mezzo level - organization providing practice and school, and at the macro level there are particularly educational standards. The aim of this paper was to think about how the person of practice coordinator can contribute to increase the resilience of students by using these factors. Practice coordinator is a person who is in charge of administrative and operational matters relating to the performance practice of students. I see his greatest potential in the prevention of stress, fear, uncertainty and complications of students during their practice.