C 2014

Role koordinátora praxí při podpoře resilience ve vzdělávání studentů

JÍLKOVÁ, Anna

Basic information

Original name

Role koordinátora praxí při podpoře resilience ve vzdělávání studentů

Name (in English)

ROLE OF PRACTICE COORDINATOR IN PROMOTING RESILIENCE IN EDUCATION OF STUDENTS

Authors

JÍLKOVÁ, Anna

Edition

1. vyd. Brno, PRAKTICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V SOCIÁLNÍ PRÁCI OPTIKOU KONCEPTU RESILIENCE, p. 145-158, 14 pp. 2014

Publisher

Centrum praktických a evaluačních studií, Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-7337-1

Keywords (in Czech)

resilience, koordinátor praxí, protektivní faktory, rizikové faktory, studenti

Keywords in English

resilience, practice coordinator, protective factors, risk factors, students

Tags

Reviewed
Změněno: 15/1/2015 21:19, Mgr. Anna Jílková, DiS.

Abstract

V originále

Studenti sociální práce jsou v průběhu jejich studia ovlivněni mnoha faktory. Tyto faktory jim mohou pomoci zvládat obtíže v praxi v budoucnu, nebo mohou naopak bránit jejich úspěšnému zvládnutí. Tyto faktory mohou být uspořádány na základě sociálně ekologického přístupu do několika úrovní - mikroúroveň - student praxi, mezzoúroveň - organizace poskytující praxi a škola, a na makro úrovni jsou to zejména vzdělávací standardy. Cílem této práce bylo zvážit to, jak může koordinátor praxí přispět ke zvýšení odolnosti studentů pomocí těchto faktorů. Koordinátor praxí je osoba, která má na starosti administrativní a provozní záležitosti týkající se výkonu praxe studentů. Jeho největší potenciál spatřuji zejména v prevenci stresu, strachu, nejistot a komplikací studentů během výkonu jejich praxe.

In English

Social worker students are influenced by many factors during their studies. These factors may help to manage the difficulties in practicing in the future, or they may hinder the successful management. These factors can be arranged on the basis of Social Ecological Approach to several levels - the micro level - student at practice, mezzo level - organization providing practice and school, and at the macro level there are particularly educational standards. The aim of this paper was to think about how the person of practice coordinator can contribute to increase the resilience of students by using these factors. Practice coordinator is a person who is in charge of administrative and operational matters relating to the performance practice of students. I see his greatest potential in the prevention of stress, fear, uncertainty and complications of students during their practice.