Informační systém MU
KOVÁŘOVÁ, Pavla a Gabriela ŠIMKOVÁ. Evidence-Based Learning Approach in Evaluation of Information Literacy Education. Online. In Kurbanoglu, S.; Spiranec, S.; Grassian, E.; Mizrachi, D.; Catts, R. Information Literacy: Lifelong Learning and Digital Citizenship in the 21st Century. Switzerland: Springer, 2014, s. 560-569. ISBN 978-3-319-14135-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14136-7_59.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evidence-Based Learning Approach in Evaluation of Information Literacy Education
Autoři KOVÁŘOVÁ, Pavla (203 Česká republika, domácí) a Gabriela ŠIMKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Switzerland, Information Literacy: Lifelong Learning and Digital Citizenship in the 21st Century, od s. 560-569, 10 s. 2014.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00078456
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-319-14135-0
ISSN 1865-0929
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14136-7_59
Klíčová slova anglicky evidence-based learning; information literacy effectiveness; Kirkpatrick's Four-Level model; research
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 8. 3. 2018 11:00.
Anotace
The main aim of the paper is to present continual research as a precondition for more effective achievement of educational goals defined within information literacy (IL) education. We focus on Kirkpatrick's Four-Level Model, which corresponds with our aim to strength students’ satisfaction and learning results. The practical experience with conducting research is presented. The first level tries to evaluate immediate students' reactions to an educational activity (environment, content and the lecturer). We used short paper questionnaires (smile-sheets). The second level explores the change in knowledge and skills, assigning a pre- and a post-test and a didactic test. Qualitative methodology, specifically a focus group series and 360-degree feedback based on six interviews, was used within the third level to identify the long-term change in participants' behaviour. The fourth level is focused on the return on investment in education; this is the only level that is dealt with only theoretically.
Návaznosti
EE2.4.31.0014, projekt VaVNázev: Platforma výzkumné a vzdělávací spolupráce v síti informačních profesionálů (ERNIE)
Zobrazeno: 6. 9. 2024 23:23