NĚMCOVÁ, Hana, Eva ČOUPKOVÁ a Robert HELÁN. Interdisciplinary Science-Based Language Course of Collaborative Learning - Do's and Don'ts. In Language Centres in Higher Education: Sharing Innovations, Research, Methodology, and Best Practices, Brno, Czech Republic. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interdisciplinary Science-Based Language Course of Collaborative Learning - Do's and Don'ts
Autoři NĚMCOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Eva ČOUPKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Robert HELÁN (203 Česká republika, domácí).
Vydání Language Centres in Higher Education: Sharing Innovations, Research, Methodology, and Best Practices, Brno, Czech Republic, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/15:00082268
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky collaborative learning; content and language integrated learning; problem solving; interdisciplinarity
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Robert Helán, Ph.D., učo 18899. Změněno: 29. 10. 2015 20:32.
Anotace
Problem solving, critical thinking, collaboration, communication, and promoting active learning are the main trends in today’s education. By employing the constructivist view of learning students are encouraged to articulate their ideas clearly as well as to collaborate on tasks effectively by sharing in group projects. The paper discusses an interdisciplinary science-based language course enhancing all these skills needed for the 21st century work and academic environment. The course has been designed within the Impact project at the Masaryk University Language Centre in cooperation of English language and science teachers. The main objective was to join students of six scientific disciplines taught at the Faculty of Science and address one problem from different perspectives reflecting the specific tools and methodologies of the particular fields. The primary focus of the paper is to discuss different teaching strategies used in the course with regard to their effectiveness – as doing experiments, or solving real-world problems. Also a list of do’ s and don’ts will be shown based on the experience from the pilot courses provided to the students of the Faculty of Science, Masaryk University in Brno.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 00:52