Detailed Information on Publication Record
2015
Motivational Effectiveness of a Scenario in IBSE
TRNOVÁ, Eva and Josef TRNABasic information
Original name
Motivational Effectiveness of a Scenario in IBSE
Name in Czech
Motivační účinnost IBSE scenária
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Nizozemí, Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 167, 8 January 2015, The XVI International Organisation for Science and Technology Education Symposium (IOSTE Borneo 2014), p. 184-189, 6 pp. 2015
Publisher
Elsevier
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Netherlands
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00082280
Organization unit
Faculty of Education
ISSN
UT WoS
000361493500026
Keywords (in Czech)
účinnost; IBSE; motivace;přírodovědné a technické vzdělávání
Keywords in English
effectiveness; IBSE; motivation; scenário; science and technology education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 18:10, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
IBSE is a suitable method for the science education of all groups of students. The motivation of students in science and technology education is the key for effectiveness in developing their knowledge and skills. Research result is that a scenario is a core motivational element in inquiry based science education. The scenario is a narrative which motivates students to solve scientific problems.
In Czech
IBSE je vhodná metoda přírodovědného vzdělávání všech kategorií žáků. Motivace je klíčem k efektivitě přírodovědného a technického vzdělávání. Výzkumným výsledkem je skutečnost, že scenário je centrálním motivačním elementem v IBSE. Scenário je příběh, který motivuje žáka k řešení problému.
Links
266589, interní kód MU |
|