D 2015

Motivational Effectiveness of a Scenario in IBSE

TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA

Basic information

Original name

Motivational Effectiveness of a Scenario in IBSE

Name in Czech

Motivační účinnost IBSE scenária

Authors

TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Nizozemí, Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 167, 8 January 2015, The XVI International Organisation for Science and Technology Education Symposium (IOSTE Borneo 2014), p. 184-189, 6 pp. 2015

Publisher

Elsevier

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Netherlands

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00082280

Organization unit

Faculty of Education

ISSN

UT WoS

000361493500026

Keywords (in Czech)

účinnost; IBSE; motivace;přírodovědné a technické vzdělávání

Keywords in English

effectiveness; IBSE; motivation; scenário; science and technology education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 18:10, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

IBSE is a suitable method for the science education of all groups of students. The motivation of students in science and technology education is the key for effectiveness in developing their knowledge and skills. Research result is that a scenario is a core motivational element in inquiry based science education. The scenario is a narrative which motivates students to solve scientific problems.

In Czech

IBSE je vhodná metoda přírodovědného vzdělávání všech kategorií žáků. Motivace je klíčem k efektivitě přírodovědného a technického vzdělávání. Výzkumným výsledkem je skutečnost, že scenário je centrálním motivačním elementem v IBSE. Scenário je příběh, který motivuje žáka k řešení problému.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation