JAGOŠOVÁ, Lucie. Muzea a návštěvníci se speciálními vzdělávacími potřebami (Museums and their visitors with special needs). In Dolák, Jan; Holman, Pavel; Jagošová, Lucie; Jůva, Vladimír; Mrázová, Lenka; Šerák, Michal; Šobáňová, Petra. Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty. Brno: Moravské zemské muzeum - Metodické centrum muzejní pedagogiky, 2014, p. 41-57. ISBN 978-80-7028-441-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Muzea a návštěvníci se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English) Museums and their visitors with special needs
Authors JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty, p. 41-57, 17 pp. 2014.
Publisher Moravské zemské muzeum - Metodické centrum muzejní pedagogiky
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00082281
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7028-441-4
Keywords (in Czech) inkluzivní muzejní pedagogika; návštěvníci se speciálními potřebami; fyzická dostupnost; smyslová dostupnost
Keywords in English inclusive museum pedagogy; visitors with special needs; physical accessibility; sensual accessibility
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Renata Macholdová, učo 216933. Changed: 10/3/2016 14:41.
Abstract
Kapitola se zabývá problematikou sociální inkluze v kontextu muzejních instituci a možnostmi zpřístupnění muzeí návštěvníkům se speciálními vzdělávacími potřebami. Věnuje se fyzické a smyslové dostupnosti muzeí a hledá optimální nabídku vzdělávacích a doprovodných programů pro tyto skupiny návštěvníků na základě znalosti jejich omezení i potřeb.
Abstract (in English)
Chapter is focused on inclusive museum pedagogy and potential of accessibility of museums to special audiences. Text aims to physical and sensual accessibility of museums and thinking of optimal educational programs for visitors with special needs with respect and knowledge of their needs and limits.
PrintDisplayed: 4/6/2024 22:31