Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1217964, author = {Tomeš, Zdeněk}, address = {Brno}, doi_mu = {http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7141-2014}, keywords = {competition; vertical separation; horizontal separation; modal share}, howpublished = {elektronická verze "online"}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-7533-7}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Konkurence a výkonnost na evropských železnicích}, url = {https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/123}, year = {2014} }
TY - BOOK ID - 1217964 AU - Tomeš, Zdeněk PY - 2014 TI - Konkurence a výkonnost na evropských železnicích PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021075337 KW - competition KW - vertical separation KW - horizontal separation KW - modal share UR - https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/123 N2 - Na evropských železnicích byla po roce 1993 implementována reforma, která spočívala ve vertikální (infrastruktura-provoz) a horizontální (nákladní-osobní) separaci odvětví a k umožnění vstupu konkurence na trh železničních služeb. Hlavním cílem práce byla identifikace vlivu reforem na výkonnost železnice. Regresní analýza provedená na vzorku 27 evropských zemí v období 1995-2011 prokázala pozitivní vliv horizontální separace a nejednoznačný vliv vertikální separace na výkonnost odvětví. U vstupu konkurence se výsledky lišily mezi západoevropskými a východoevropskými zeměmi, kdy vliv konkurence na výkonnost osobní dopravy byl u západoevropských zemí kladný a u východoevropských záporný. I u vlivu vertikální a horizontální separace na výkonnost odvětví byly identifikovány statisticky významné rozdíly mezi skupinou západoevropských a východoevropských zemí. Z výsledků tak vyplývá, že evropské železniční reformy mají odlišné dopady pro západoevropské a východoevropské státy. ER -
TOMEŠ, Zdeněk. \textit{Konkurence a výkonnost na evropských železnicích}. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 148 s. ISBN~978-80-210-7533-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7141-2014.
|