NOVOTNÝ, Jan. Does an Observer Belong in Physics? Human affairs. Slovenská akadémia vied, 2014, vol. 24, No 2, p. 170-177. ISSN 1210-3055. Available from: https://dx.doi.org/10.2478/s13374-014-0217-x.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Does an Observer Belong in Physics?
Name in Czech Patří pozorovatel do fyziky?
Authors NOVOTNÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Human affairs, Slovenská akadémia vied, 2014, 1210-3055.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Springer
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00078634
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/10.2478/s13374-014-0217-x
UT WoS 000212101900002
Keywords (in Czech) počítače; porozumění; lidská mysl; pozorovatel; přírodní procesy
Keywords in English computers; understanding; human mind; observer; natural processes
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 16/1/2021 15:15.
Abstract
In this paper we comment on the opinions of great philosophers from various epochs on the relationship between computers and the human mind. We ponder over whether we might be able to gain an understanding of the human mind and a perception of the world from the scientific point of view. We focus on the relationship between these two issues
Abstract (in Czech)
V dokumentu jsou vyjádřeny názory velkých filozofů z různých epoch o vztahu mezi počítači a lidskou myslí. Uvažujeme nad tím, zda bychom mohli být schopni porozumět lidské mysli a vnímání světa z vědeckého hlediska. Zaměřujeme se na vztah mezi těmito dvěma otázkámi.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MUName: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:55