Detailed Information on Publication Record
2013
Disproporce ve vývoji nadaných žáků a přírodovědné vzdělávání
TRNOVÁ, EvaBasic information
Original name
Disproporce ve vývoji nadaných žáků a přírodovědné vzdělávání
Name in Czech
Disproporce ve vývoji nadaných žáků a přírodovědné vzdělávání
Name (in English)
Disproportion in the development of gifted students and science education
Authors
Edition
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II, 2013
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6255-9
Keywords (in Czech)
disproporce, přírodovědné vzdělávání, vývoj nadaných žáků
Keywords in English
disproportion, science education, development of gifted students
Změněno: 25/1/2015 11:39, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Motivace nadaných žáků je ovlivňována různými faktory. Disproporce ve vývoji nadaných žáků k nim také patří. Učitel musí například zvažovat, zda nadaní žáci, kteří mají vysoké rozumové schopnosti, mají také vyvinuty potřebné motorické dovednosti. Uvádíme nejčastější disproporce a problémy, které mohou způsobit v přírodovědném vzdělávání. Předkládáme konkrétní příklady, jak je vhodné reagovat na některé disproporce ve výuce chemie, biologie a fyziky.
In English
Motivation of gifted students is influenced by different factors. Disproportion in development of gifted students is one of them. For example, the teacher must consider whether gifted students, who have developed high cognitive abilities, have developed the necessary motor skills as well. We mention the most frequent disproportion and problems it can cause in science education. We present specific examples of how to respond appropriately to individual disproportion in biology, chemistry and physics teaching/learning.