TRNOVÁ, Eva. Disproporce ve vývoji nadaných žáků a přírodovědné vzdělávání (Disproportion in the development of gifted students and science education). In Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II. 2013. ISBN 978-80-210-6255-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Disproporce ve vývoji nadaných žáků a přírodovědné vzdělávání
Name in Czech Disproporce ve vývoji nadaných žáků a přírodovědné vzdělávání
Name (in English) Disproportion in the development of gifted students and science education
Authors TRNOVÁ, Eva.
Edition Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6255-9
Keywords (in Czech) disproporce, přírodovědné vzdělávání, vývoj nadaných žáků
Keywords in English disproportion, science education, development of gifted students
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 25/1/2015 11:39.
Abstract
Motivace nadaných žáků je ovlivňována různými faktory. Disproporce ve vývoji nadaných žáků k nim také patří. Učitel musí například zvažovat, zda nadaní žáci, kteří mají vysoké rozumové schopnosti, mají také vyvinuty potřebné motorické dovednosti. Uvádíme nejčastější disproporce a problémy, které mohou způsobit v přírodovědném vzdělávání. Předkládáme konkrétní příklady, jak je vhodné reagovat na některé disproporce ve výuce chemie, biologie a fyziky.
Abstract (in English)
Motivation of gifted students is influenced by different factors. Disproportion in development of gifted students is one of them. For example, the teacher must consider whether gifted students, who have developed high cognitive abilities, have developed the necessary motor skills as well. We mention the most frequent disproportion and problems it can cause in science education. We present specific examples of how to respond appropriately to individual disproportion in biology, chemistry and physics teaching/learning.
PrintDisplayed: 21/8/2024 01:26