GULOVÁ, Lenka, Markéta SEDLÁKOVÁ and Marie PAVLOVSKÁ. Workhop multikulturních lekcí v prostředí školy s využitím dramatické výchovy (Workshop of Multicultural Lessons at Schools with use of Drama Education). 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Workhop multikulturních lekcí v prostředí školy s využitím dramatické výchovy
Name (in English) Workshop of Multicultural Lessons at Schools with use of Drama Education
Authors GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Markéta SEDLÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie PAVLOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2014.
Other information
Original language Ukrainian
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Ukraine
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00078658
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Teorie multikulturní výchovy; kvalitativní výzkumná analýza; multikulturní lekce; dramatická výchova; diverzita; předsudky; hodnoty; aktivizace; vzdělávání; škola; žáci.
Keywords in English Multicultural education; qualitative research analysis;diversity; prejudice; values; lesson; drama education; school; pupils.
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Changed: 29/3/2015 22:40.
Abstract
Workshop byl realizovaný pro pedagogické pracovníky z kievských základních škol. Otevřela se zde témata spojená s diverzitou ve školním prostředí, s multikulturní výchovou a s výchovou k hodnotám. Pedagogičtí pracovníci měli mimo jiné možnost seznámit se s různými technikami a metodami práce s žáky a s jinakostí. Součástí byly lekce z dramatické výchovy. Byly prezentovány výsledky kvalitativní výzkumné analýzy. Workshop byl simultánně překládán do ukrajinštiny.
Abstract (in English)
The workshop was done for teachers from primary schools in Kiev. Topics connected with diversity at schools, multicultural education and with value education were addressed. The teachers had the opportunity to become acquainted (among others) with different techniques and methods of work with pupils and with diversity. Drama education lessons were a part of the workshop. Presented the results of qualitative research analysis. The workshop was simultaneously translated into Ukrainian.
Links
MUNI/A/0741/2012, interní kód MUName: Výzkumná šetření zaměřená na sociálně znevýhodněné skupiny (Acronym: ROMCIZ)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 28/4/2024 09:27