Workshop Multikulturní výchova v prostředí, práce s diverzitou
Name (in English)
Workshop Multicultural Education School, Work with Diversity
Authors
GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Markéta SEDLÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie PAVLOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2014
Other information
Language
Ukrainian
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Ukraine
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00078659
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Multikulturní výchova; kvalitativní výzkumná analýza; sociální pedagogika; axiologie; projektování; dramatická výchova; aktivizace; výzkum diverzity ve škole.
Keywords in English
Multicultural education; qualitative research analysis; social education; axiology; project; planning; drama education; activation; research in school diversity.
Workshop byl realizovaný zejména pro studenty a pedagogické pracovníky z oboru sociální pedagogika Psychologické fakulty Univerzity Tarase Ševčenka. Otevřela se zde témata spojená s diverzitou ve školním prostředí, s multikulturní výchovou a s výchovou k hodnotám. Dalším tématem bylo projektování a výzkum v sociální pedagogice a multikulturní výchově. Otevřelo se zde téma sociální pedagogiky v teorii a praxi. Studenti měli možnost vyzkoušet si metody dramatické výchovy v práci s tématem multikulturní výchovy.Byly prezentovány výsledky kvalitativní výzkumné analýzy. Workshop byl simultánně překládán do ukrajinštiny.
In English
The workshop was done mainly for students and teachers from a study programme in social education at the Faculty of Psychology, Taras Schevchenko University. Topics connected with diversity at schools, multicultural education and with value education were addressed. Another issue was project planning and research in social and multicultural education. The theory and practice of social education was addressed there. The students had the opportunity to practice methods of drama education in terms of multicultural education.Presented the results of qualitative research analysis. The workshop was simultaneously translated into Ukrainian.
Links
MUNI/A/0741/2012, interní kód MU
Name: Výzkumná šetření zaměřená na sociálně znevýhodněné skupiny (Acronym: ROMCIZ)