SYSLOVÁ, Zora. Podpora rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v české mateřské škole. In Miňová Monika, Syslová Zora. Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja. První. Prešov: Prešovská univerzita v Prešově. s. 28-38. ISBN 978-80-555-1152-8. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v české mateřské škole
Název anglicky Support for the development of children from disadvantaged backgrounds in the Czech kindergarten
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání První. Prešov, Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja, od s. 28-38, 11 s. 2014.
Nakladatel Prešovská univerzita v Prešově
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00078662
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-555-1152-8
Klíčová slova česky diskriminace; mateřská škola; rodina; sociální znevýhodnění; včasná péče.
Klíčová slova anglicky discrimination; kindergarten; family; social disadvantage; early intervention.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 25. 1. 2015 14:25.
Anotace
Text se věnuje problematice vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a realizaci tzv. včasné péče v mateřských školách. Vychází z četných výzkumů, které potvrzují, že pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí, může mateřská škola představovat bezpečné místo, kde se mohou vyrovnávat se sociální a emoční deprivací z rodiny. Mateřská škola je po rodině dalším nejdůležitějším prostředím, ve kterém dítě zažívá sociální interakce. To, jakým způsobem jsou v mateřské škole nastavena pravidla pro rozvoj sociální a emoční inteligence, respektive, jaký přístup má učitelka k těmto dětem, ovlivňuje nejen současný, ale především jejich budoucí život.
Anotace anglicky
The text deals with the issue of education of children from socially disadvantaged backgrounds and early intervention of the care in kindergartens. It is based on numerous studies that confirm that children from socially disadvantaged backgrounds could feel a nursery school as the safe place where they could cope with the social and emotional deprivation of the family. Kindergarten is second the most important environment in which the child is experiencing social interaction. The way they are set rules for the development of social and emotional intelligence in kindergarten affects not only current, but also future life of the child.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 09:30