SYSLOVÁ, Zora and Monika MIŇOVÁ. Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja (Equity and quality in early childhood education as a prerequisite for sustainable development). Prešov: Prešovská univerzita v Prešově, 2014, p. 1 - 291. ISBN 978-80-555-1152-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja
Name in Czech Rovnost a kvalita v předškolním vzdělávání jako předpoklad udržitelného rozvoje
Name (in English) Equity and quality in early childhood education as a prerequisite for sustainable development
Authors SYSLOVÁ, Zora and Monika MIŇOVÁ.
Edition Prešov, p. 1 - 291, 291 pp. 2014.
Publisher Prešovská univerzita v Prešově
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-555-1152-8
Keywords (in Czech) Kvalita; předškolní vzdělávání; rovnost; udržitelný rozvoj.
Keywords in English Quality; preschool education; equality; udžitelný development.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 13/3/2015 12:54.
Abstract
Sborník prezentuje výsledky konference „Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja“, kterou pořádaly Slovenský a Český výbor Světové organizace pro předškolní výchovu  OMEP, Ministerstvo školství, vědy, výzkumu a sportu Slovenské republiky a Pedagogická fakulta Prešovské univerzity v Prešově. Všechny příspěvky směřovaly svým obsahem k problematice trvale udržitelného rozvoje. Snažily se přiblížit postavení mateřských škol v rozvoji dovedností dětí směřujících k zachování přírodní hodnoty a biologické rozmanitosti prostředí pro současné a příští generace, pro jejich dobrý a šťastný život.
Abstract (in English)
The collection presents the results of the conference 'equity and quality in education predškolskom as a prerequisite for Sustainable Development "organized by the Slovak and Czech Committee of the World Organization for pre-school education, Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic and the Faculty of Education University of Prešov. All posts are pointing their content to the issue of sustainable development. They tried to bring the position of kindergarten children in developing skills aimed at preserving the natural values of biodiversity and the environment for present and future generations, for their good and happy life.
PrintDisplayed: 6/9/2024 23:24