SVOJANOVSKÝ, Petr and Vlastimil ŠVEC. Sebereflexe jako pomocník učitele (Self reflection as a teacher's helper). 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sebereflexe jako pomocník učitele
Name (in English) Self reflection as a teacher's helper
Authors SVOJANOVSKÝ, Petr and Vlastimil ŠVEC.
Edition 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) sebereflexe, reflexe, profesní rozvoj učitele
Keywords in English self-reflection, reflection, teacher professional development
Changed by Changed by: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D., učo 174467. Changed: 10/3/2015 15:36.
Abstract
V textu je čtenář seznamován s konceptem sebereflexe v profesním rozvoji učitele. Na konkrétních příkladech je ilustrováno, jakým způsobem může být sebereflexe nápomocna učiteli při řešení každodenních situací. Prezentovaný text není ani teoretickou studií, ale ani návodem (kuchařkou), jak sebereflexi uskutečňovat. Je spíše souborem námětů, jak k sebereflexi přistupovat, na co se v ní zaměřit a jak posuzovat kvalitu sebereflexe, aby byla užitečná pro učitelskou praxi.
Links
ROZV/21/2014, interní kód MUName: KARSYSPED - Kariérní systém pedagogů regionálních škol
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
PrintDisplayed: 5/5/2024 12:27