SEDLÁKOVÁ, Markéta. Diskurzivní analýza v sociálně pedagogickém výzkumu. In Študentské fórum XIV. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diskurzivní analýza v sociálně pedagogickém výzkumu
Název anglicky Discourse analysis in the social pedagogical research
Autoři SEDLÁKOVÁ, Markéta.
Vydání Študentské fórum XIV, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky sociálně pedagogický výzkum; sociální konstrukce reality; každodennost vědění; kultura; náboženství; volný čas; reflexe; diskurzivní analýza; diskurzivní praktiky; nediskurzivní praktiky; dispozitiv; interpretace; socializace; zkušenost; informální vzdělávání.
Klíčová slova anglicky socially educational research; social construction of reality; everyday knowledge; culture; religion; leisure time; reflection; discourse analysis; discursive practices; non-discursive practices; interpretation; dispositif; socialization; experience; informal education.
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 2. 4. 2015 15:49.
Anotace
Příspěvek prezentoval návrh sociálně pedagogického výzkumu, který je součástí disertační práce autorky textu. Výzkumná tendence vychází ze sociálně konstruktivistických a poststrukturalistických přístupů. Ty jsou hlavním rámcem, který vymezuje výzkumnou koncepci, ale i celkovou optiku a přístup badatelky. Autorka svoji výzkumnou aktivitu zacílila na každodennost vědění imigrantů, jakožto představitelů sociálně znevýhodněné skupiny v českém edukačním prostředí.
Anotace anglicky
The contribution presented a proposal of the social educational research, which is part of the dissertation thesis of the author of the text. Research tendency is based on socio-constructivist and poststructuralist approaches. These are the basic framework, which defines the concept of research, but also the overall appearance and attitude of the researcher. The author aims her research activity on everyday knowledge of immigrants, as the representatives of socially disadvantaged group in the Czech educational environment.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 01:05