MILÉŘ, Tomáš. Historická perspektiva ochrany člověka při přírodních katastrofách. In Eva Hájková. XXXII International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. 1. vyd. Brno: Univerzita obrany. 4 s. ISBN 978-80-7231-958-9. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Historická perspektiva ochrany člověka při přírodních katastrofách
Název anglicky Historical perspective of civil protection against natural disasters
Autoři MILÉŘ, Tomáš.
Vydání 1. vyd. Brno, XXXII International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. 4 s. 2014.
Nakladatel Univerzita obrany
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7231-958-9
Klíčová slova česky Ochrana obyvatel, mezigenerační předávání informací, vzdělávání, přírodní katastrofy, globální změna klimatu.
Klíčová slova anglicky Civil protection, intergenerational transfer of information, education, natural disasters, global climate change.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D., učo 80022. Změněno: 2. 3. 2015 13:44.
Anotace
Na české základní a střední školy se vrací „branná výchova“ jakožto „ochrana člověka za mimořádných událostí“ a na základě nařízení vlády se toto téma zavádí také do výuky na pedagogických fakultách. Potřeba připravovat budoucí generace na možná rizika existovala vždy. Obsah vzdělávání odráží aktuální potřeby společnosti a závažnost rizik, přičemž v současnosti je nutné především posilovat připravenost občanů na živelní katastrofy. Mezigenerační předávání zkušeností s přírodními katastrofami se osvědčilo a v historii lidstva má hluboké kořeny. Vlivem globální změny klimatu budou v 2. polovině tohoto století na Zemi panovat takové podmínky, s jakými lidstvo dosud žádnou zkušenost nemá, proto připravovat budoucí generace na živelní pohromy lze jen v omezené míře.
Anotace anglicky
The topic Civil Protection returns to Czech elementary and middle schools and by the government command this topic should also be taught at faculties of education. The need to prepare future generations to face potential risks has always existed. The content of education reflects current needs of society and probability of emergencies; at present it is particularly important to strengthen the readiness of citizens for natural disasters. Intergenerational transfer of experience with natural disasters has proved to be useful and in the history of mankind has deep roots. In the 2nd half of this century the Earth's conditions will become extreme due to the global climate change. The humanity has no experience with such conditions yet and preparation of future generations for natural disasters is possible only to a limited extent.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MUNázev: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 18:55