MILÉŘ, Tomáš. Fyziologicky ekvivalentní teplota. In Veletrh nápadů učitelů fyziky 19. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fyziologicky ekvivalentní teplota
Název anglicky Physiological Equivalent Temperature
Autoři MILÉŘ, Tomáš.
Vydání Veletrh nápadů učitelů fyziky 19, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Fyziologicky ekvivalentní teplota, fyzika, mikroklima, vzdělávání.
Klíčová slova anglicky Physiological Equivalent Temperature, physics, microclimate, education.
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D., učo 80022. Změněno: 30. 1. 2015 15:24.
Anotace
Teplota není zdaleka jediná veličina, která ovlivňuje subjektivní tepelnou pohodu člověka v daném prostředí. Příspěvek pojednává o indexech "pocitová teplota", "index horka" a "fyziologicky ekvivalentní teplota (PET)", které lépe vystihují vliv mikroklimatických podmínek na lidský organismus. Dále představujeme software RayMan vyvinutý na univerzitě ve Freiburgu, který umí index PET spočítat a lze jej využít k výuce tohoto tématu na rozhraní fyziky a biologie.
Anotace anglicky
Temperature is not the only variable that affects subjective human perception of thermal comfort in the environment. The paper compares indexes "wind chill", "heat index" and "physiologically equivalent temperature (PET)" which are used to describe the influence of microclimatic conditions on the human body. We also present software "Rayman" developed at the University of Freiburg, which calculates the PET index and can be used for teaching this topic on the edge of physics and biology.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MUNázev: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 6. 2022 19:07