LORENZ, Michal. Životní cyklus studenta: i-Škola očima uchazečů (Lifecycle of student: i-School from applicant point of view). InFlow - information journal. 2014, 9 pp. ISSN 1802-9736.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Životní cyklus studenta: i-Škola očima uchazečů
Name (in English) Lifecycle of student: i-School from applicant point of view
Authors LORENZ, Michal.
Edition InFlow - information journal, 2014, 1802-9736.
Other information
Type of outcome Article in a journal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Changed by Changed by: PhDr. Michal Lorenz, Ph.D., učo 45308. Changed: 31/1/2015 11:18.
Abstract
Nová koncepce magisterského kurikula Kabinetu informačních studií a knihovnictví (KISK) je modelována podle vzoru i-Škol. Uchazeči o studium mají na výběr z několika specializací. V příspěvku analyzujeme motivy uchazečů k přihlášení na KISK, jejich povědomí o nabídce specializací a možném uplatnění na trhu práce a zdroje, pomocí nichž získávali informace o studijním oboru. Zjištěné výsledky potvrzují, že charakteristiky i-Školy zabudované do magisterského studijního programu ovlivňují zájem uchazečů o studium oboru.
Abstract (in English)
New conception of master curriculum of Department of information and Library Studies (KISK) is shaped by i-School model. New applicants can choose from several specializations. In paper are analyzed motivation of KISK applicants, awareness of specializations choice and job possibility and resources used by applicants to find out information about school. The results shows that the characteristics of i-Schools built into the Master's program affect the interest of applicants to study in KISK department.
PrintDisplayed: 20/8/2024 20:23