LORENZ, Michal. From Scientific Information to i-School: Mapping Transformation of Curriculum. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name From Scientific Information to i-School: Mapping Transformation of Curriculum
Name in Czech Od vědeckých informací k i-školám: mapování transformace kurikula
Authors LORENZ, Michal.
Edition 2014.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 2/5/2019 11:23.
Abstract
We map a transformation of the curriculum offered by the Division of Information studies and Librarianship at Masaryk University during history. Every discipline has three dimensions which interact with one another. We can understand it as a scientific discipline, as a study discipline, and as a practical discipline. We analyse information science as an academic discipline with special attention to the study dimension and its transformation during history. Interaction of the study dimension with the scientific dimension and the practical dimension are reflected. Venn diagrams are used as mapping and visualising tools.
Abstract (in Czech)
Zpracováváme transformaci studijních plánů Kabinetu informačních studií a knihovnictví Masarykovy univerzity v Brně v průběhu historie. Každá disciplína má tři dimenze, které spolu vzájemně interagují. Může být chápána jako vědecká disciplína, studijní disciplína a praktická disciplína. Analyzujeme informační vědu jako akademickou disciplínu se zvláštním zřetelem ke studijnímu aspektu a jeho historickému vývoji. Reflektujeme interakci studijní, vědecké a praktické dimenze. Za účelem analýzy jsou použity Vennovy diagramy a vizualizační nástroje.
PrintDisplayed: 26/9/2024 14:52