D 2014

Motivational effectiveness of experiments in physics education

TRNA, Josef and Petr NOVÁK

Basic information

Original name

Motivational effectiveness of experiments in physics education

Name in Czech

Motivační efektivita experimentů ve fyzikálním vzdělávání

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr NOVÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Udine, Italy, GIREP-ICPE-MPTL 2010. Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits? p. 409-417, 9 pp. 2014

Publisher

University of Udine

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00078855

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-88-97311-32-4

Keywords (in Czech)

motivace; efektivita; fyzikální vzdělávání

Keywords in English

motivation; effectiveness; experiments; physics education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/3/2015 15:26, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

The study verifies the authenticity of motivational significance of experiments in physics and in science education. Our research findings illustrate the fact, that experiments used by physics teachers are not always appropriate and sufficient for development of students’ physics knowledge and skills. We used the method of video-study. These educational applications of physics school experiments can support ungifted students and can help to identify and to develop students gifted in physics.

In Czech

Studie prezentuje význam motivační role experimentu ve fyzikálním a přírodovědném vzdělávání. Naše výzkumná zjištění ilustrují skutečnost, že experimenty užité učitely fyziky nejsou vždy adekvátně aplikovány. Pro rozvoj jejich vědomostí a dovedností. Aplikace fyzikálních školních experimentů může podporovat nenadané i nadané žáky ve fyzice.