Detailed Information on Publication Record
2014
Motivational effectiveness of experiments in physics education
TRNA, Josef and Petr NOVÁKBasic information
Original name
Motivational effectiveness of experiments in physics education
Name in Czech
Motivační efektivita experimentů ve fyzikálním vzdělávání
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr NOVÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Udine, Italy, GIREP-ICPE-MPTL 2010. Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits? p. 409-417, 9 pp. 2014
Publisher
University of Udine
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Italy
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00078855
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-88-97311-32-4
Keywords (in Czech)
motivace; efektivita; fyzikální vzdělávání
Keywords in English
motivation; effectiveness; experiments; physics education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 18/3/2015 15:26, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
The study verifies the authenticity of motivational significance of experiments in physics and in science education. Our research findings illustrate the fact, that experiments used by physics teachers are not always appropriate and sufficient for development of students’ physics knowledge and skills. We used the method of video-study. These educational applications of physics school experiments can support ungifted students and can help to identify and to develop students gifted in physics.
In Czech
Studie prezentuje význam motivační role experimentu ve fyzikálním a přírodovědném vzdělávání. Naše výzkumná zjištění ilustrují skutečnost, že experimenty užité učitely fyziky nejsou vždy adekvátně aplikovány. Pro rozvoj jejich vědomostí a dovedností. Aplikace fyzikálních školních experimentů může podporovat nenadané i nadané žáky ve fyzice.