Detailed Information on Publication Record
2014
Dramatická výchova ve službách dějepisu. Vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky
RODOVÁ, VeronikaBasic information
Original name
Dramatická výchova ve službách dějepisu. Vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky
Name (in English)
Drama education in service didactics of history. Educational Potential of Thematic Cooperative Education
Authors
RODOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, 179 pp. 2014
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00078885
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-7593-1
Keywords (in Czech)
tematická kooperativní výuka; didaktika dějepisu; dramatická výchova; kooperativní výuka; pedagogická komunikace; živý obraz; vizuální gramotnost
Keywords in English
thematic cooperative education; didactics of history; drama education; cooperative education; pedagogical communication; still picture; visual literacy
Tags
Reviewed
Změněno: 15/5/2015 08:30, Mgr. Monika Foltánová
V originále
Kniha Dramatická výchova ve službách dějepisu se vztahuje k oblasti didaktiky dějepisu a zabývá se vzdělávacími možnostmi tematické kooperativní výuky, což představuje propojení práce s historickými texty (narativními a ikonickými) a aktivizačních výukových metod, zejména výukové techniky živých obrazů. Jádrem práce je kvalitativní výzkumné šetření zahrnující analýzu slovní reflexe žáků a fotografií živých obrazů, pořízených během výuky.
In English
The book "Drama education in didactics of History and Drama Education" deals with the educational possibilities of purpose-built thematic cooperative education, which represents interconnection of work involving historical texts (narrative and iconic) and activation educational methods, especially the educational technique of still pictures. The core of the thesis is a qualitative research involving an analysis of students' verbal reflexion and photographs of still pictures, taken during the lessons.