RODOVÁ, Veronika. Dramatická výchova ve službách dějepisu. Vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky (Drama education in service didactics of history. Educational Potential of Thematic Cooperative Education). první. Brno: MU. 179 pp. ISBN 978-80-210-7593-1. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dramatická výchova ve službách dějepisu. Vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky
Name (in English) Drama education in service didactics of history. Educational Potential of Thematic Cooperative Education
Authors RODOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, 179 pp. 2014.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00078885
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7593-1
Keywords (in Czech) tematická kooperativní výuka; didaktika dějepisu; dramatická výchova; kooperativní výuka; pedagogická komunikace; živý obraz; vizuální gramotnost
Keywords in English thematic cooperative education; didactics of history; drama education; cooperative education; pedagogical communication; still picture; visual literacy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Monika Foltánová, učo 55307. Changed: 15/5/2015 08:30.
Abstract
Kniha Dramatická výchova ve službách dějepisu se vztahuje k oblasti didaktiky dějepisu a zabývá se vzdělávacími možnostmi tematické kooperativní výuky, což představuje propojení práce s historickými texty (narativními a ikonickými) a aktivizačních výukových metod, zejména výukové techniky živých obrazů. Jádrem práce je kvalitativní výzkumné šetření zahrnující analýzu slovní reflexe žáků a fotografií živých obrazů, pořízených během výuky.
Abstract (in English)
The book "Drama education in didactics of History and Drama Education" deals with the educational possibilities of purpose-built thematic cooperative education, which represents interconnection of work involving historical texts (narrative and iconic) and activation educational methods, especially the educational technique of still pictures. The core of the thesis is a qualitative research involving an analysis of students' verbal reflexion and photographs of still pictures, taken during the lessons.
PrintDisplayed: 20/4/2024 00:49