ŠŤÁVA, Jan and Gabriela VĚCHTOVÁ. Diagnostika v práci učitele s nadanými žáky (Diagnosis in teacher's work with gifted students). In J. Malach, M. Rozsypalová. Diagnostika osobnostně sociálního rozvoje. 1st ed. Ostrava: PdF Ostrava, 2014, p. 64-73. Diagnostika osobnostně sociálního rozvoje. ISBN 978-80-7464-652-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Diagnostika v práci učitele s nadanými žáky
Name in Czech Diagnostika v práci učitele s nadanými žáky
Name (in English) Diagnosis in teacher's work with gifted students
Authors ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Gabriela VĚCHTOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Ostrava, Diagnostika osobnostně sociálního rozvoje, p. 64-73, 10 pp. Diagnostika osobnostně sociálního rozvoje, 2014.
Publisher PdF Ostrava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00078890
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7464-652-2
Keywords (in Czech) nadaný žák; identifikace; pedagog; ambice; projev; výchovně vzdělávací proces; priorita diagnostikování potřeb edukace nadaných žáků; kompetence učitele; problematika práce učitele s nadanými žáky.
Keywords in English gifted student identification; educator; ambitions; skills; educational process priority; diagnosing the needs of the education of gifted students; teacher competence; the issue of teacher's work with gifted pupils.
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 6/3/2015 16:22.
Abstract
Kapitola se zabývá problematikou diagnostiky potřeb edukace nadaných žáků, přístupy k nadaným žákům, dotýká se profesionalizace učitelské profese, poukazuje na způsobilost a diagnostické kompetence učitele. Sledujeme též subjektivní pohledy pedagogů ve srovnání se skutečností, podložené výzkumným šetřením.
Abstract (in English)
This chapter deals with the diagnosis education needs of gifted students for gifted pupils, touching professionalization of the teaching profession, points out diagnostic capability and teacher competence. We follow the subjective views of teachers compared with the fact-based research survey.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 19/8/2024 08:55