KUŠNIERIKOVÁ, Kateřina a Mojmír SVOBODA. Etické problémy při sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících. Online. Annales psychologici. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 1 (15), č. 1, s. 28-34. ISSN 2336-4939. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Etické problémy při sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících
Název anglicky Ethical issues of reporting psychological assessment results of children and adolescents
Autoři KUŠNIERIKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, domácí) a Mojmír SVOBODA (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Annales psychologici, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 2336-4939.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Digitální knihovna FF MU
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00078927
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky psychodiagnostika; etika; psychologické vyšetření; výsledek vyšetření; sdělení výsledku
Klíčová slova anglicky psychodiagnostics; ethics; psychological assessment; assessment result; assessment report
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc., učo 1679. Změněno: 29. 11. 2016 13:42.
Anotace
Etické otázky psychologické diagnostiky jsou bezesporu velmi závažným a aktuálním tématem. Sdělení se zaměřuje na problematiku etiky sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících. Výzkum (byl) je orientován jednak na výskyt etických dilemat, jednak na preferované způsoby řešení daných etických dilemat. Výzkum proběhl v letech 2009 – 2010 formou dotazníkového šetření mezi psychology z celé ČR, kteří provádějí psychologickou diagnostiku dětí a dospívajících. Nejčastějším etickým problémem sdělování výsledků vyšetření je sdělování negativních závěrů vyšetření.
Anotace anglicky
Ethical issues of psychodiagnostics are without question very substantial and topical issue. This article deals with ethical issues of communicating psychological assessment results of children and adolescents. The aim of this research was to describe the incidence of the ethical dilemmas and processes of solution of the ethical dilemmas preferred by respondents. The research was realized in 2009 – 2010 as a survey among psychologists from the Czech Republic, who practise psychodiagnostics of children and adolescents. The most frequent ethical issue of reporting psychological assessment results is reporting negative results of assessment.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 00:39