GAJZLEROVÁ, Lenka. Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy (Multimedia Technologies and their Use in Children with Special Education Needs in Inclusive School Settings). první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 283 pp. ISBN 978-80-210-7608-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy
Name in Czech Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy
Name (in English) Multimedia Technologies and their Use in Children with Special Education Needs in Inclusive School Settings
Authors GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, 283 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00078948
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7608-2
Keywords (in Czech) Inkluzivní vzdělávání a vyučování; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; specifické poruchy učení; mediální kompetence; informační a komunikační technologie; multimediální technologie; digitální technologie; počítač; interaktivní tabule; tablet; iPad; interaktivní software
Keywords in English inclusive education; pupil with special educational needs; specific learning difficulties; media competences; information and communication technologies; multimedia and digital technology; computer; interactive board; iPad; tablets; interactive software
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 12/3/2015 12:58.
Abstract
Monografie je zaměřena na problematiku multimediálních technologií ve speciální pedagogice. Monografie obsahuje dvě výzkumná šetření. První kvantitativní výzkum je zaměřen na využití digitálních technologií (PC) se stanoveným hlavním cílem analyzovat využití digitálních technologií (včetně informačních a komunikačních technologií) u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Druhý kvalitativní výzkum je zaměřen na oblast ICT, konkrétně na využití tabletů ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavním cílem druhého výzkumu je analýza a zhodnocení využití tabletů ve výuce a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí z pohledu pedagogických pracovníků. Teoretické části monografie jsou zaměřeny na oblast inkluzivního vzdělávání, multimediální a digitální technologie a jejich využití ve vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Abstract (in English)
The monograph is focuses on the use of multimedia technologies in special education. Its research includes two researches. The quantitative research offers analyse of the use of digital technologies (PC), including information and communication technologies, for pupils with special educational needs (SEN) at mainstream primary schools. The following qualitative research focuses on ICT, namely the use of tablets in education of pupils with SEN in mainstream education from teachers‘ perspective. The theoretical part of the monograph are focused on inclusive education, multimedia and digital technologies and their place in education of pupils with SEN.
Links
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUName: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/4/2024 19:03