VÍTKOVÁ, Marie. Role učitele v inkluzivním vyučování. In PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 13-31. ISBN 978-80-210-7530-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role učitele v inkluzivním vyučování
Název česky Role učitele v inkluzivním vyučování
Název anglicky The Role of Teachers in Inclusive Teaching
Autoři VÍTKOVÁ, Marie.
Vydání první. Brno, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society. od s. 13-31, 19 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7530-6
Klíčová slova česky žák; učitel; inkluzivní didaktika; inkluzivní vyučování; heterogenní skupina; vnitřní diferenciace; individualizace; didaktické kompetence; kooperativní učení; projektové vyučování; žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova anglicky student; teachers; inclusive didactics; inclusive teaching; heterogeneous group; internal differentiation; individualization; teaching skills; cooperative learning; project-based teaching; students with special educational needs
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 10. 2. 2015 13:36.
Anotace
V kapitole je analyzovaná změna role učitele v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Změna struktury přináší učiteli možnost věnovat se žákům diferencovaně v učebních skupinách i individuálně. Pozornost je zaměřena na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v heterogenní skupině s využitím alternativních metod. Jako příklad je uvedeno kooperativní učení a projektové vyučování. V závěru jsou analyzovány dva výzkumné projekty. K realizaci byly vybrány dvě školy, jedna málotřídní a jedna základní škola praktická se zaměřením na žáky mladšího školního věku.
Anotace anglicky
The chapter analyses the change in the role of teachers within inclusive education. Changes in the structure give teachers the possibility to engagestudents both in differentiated learning groups and individually. Focus is set on teaching students with special educational needs in heterogeneous groups with the use of alternative methods. Cooperative learning and project-based teaching serve as examples. There are two research investigations analysed at the end of the chapter. The investigations took place in two schools; one of them has small mixed classes for students of different age and the other one is for younger students with mild intellectual disability.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUNázev: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:36