B 2013

CREATIVE HELP: tvůrčí dílny s dětmi z diagnostického ústavu

NOVÁKOVÁ, Martina, Marcela LANDOVÁ, Susan MALY, Hana STADLEROVÁ, Marta KOVÁŘOVÁ et. al.

Basic information

Original name

CREATIVE HELP: tvůrčí dílny s dětmi z diagnostického ústavu

Name (in English)

CREATIVE HELP: Workshops with clients of Diagnostic Institute for Youth

Authors

NOVÁKOVÁ, Martina, Marcela LANDOVÁ, Susan MALY, Hana STADLEROVÁ, Marta KOVÁŘOVÁ, Michal MARUŠKA and Petr KAMENICKÝ

Edition

1. vyd. Brno, 105 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-6613-7

Keywords (in Czech)

speciální výtvarná výchova; tvůrčí dílna; diagnostický ústav; adolescent; sociální znevýhodnění; seberealizace; pedagogická praxe

Keywords in English

Special art education; creative workshop; diagnostic facility; adolescent; social disadvantage; self-fulfilment; educational practice

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 9/2/2015 10:10, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Publikace prezentuje výstupy akčního výzkumu uskutečněného v rámci tvůrčích dílen, které proběhly pod záštitou projektu Speciální výtvarná výchova v letech 2010-2013. Text nejprve představuje teoretická východiska aktivit, které se uskutečnily v participující instituci– Diagnostický ústav pro mládež, Brno – Veslařská. Praktikující studenti společně s výzkumníky vycházeli z dispozic a potřeb konkrétních klientů a ve vlastních tvůrčích dílnách respektovali specifika instituce. Výsledky výzkumu byly zveřejněny ve formě analýz průběhů a výstupů vybraných tvůrčích aktivit.

In English

The publication presents the outcomes of action research of workshops that were implemented as a part of the project Special Art spanning the years 2010-2013. The text presents the theoretical basis of activities that took place in the participating institution – Diagnostic Institute for Youth, Brno – Veslařská. Practising students concentrated on dispositions and needs of specific clients and they respected the specifications of the institution in the creative workshops. The framework of the study program Special Art is based on the results of the analysis of the process and output of the selected project.

Links

CZ.1.07/2.2.00/15.0210, interní kód MU
Name: Speciální výtvarná výchova (Acronym: Speciální výtvarná výchova)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education