NOVÁKOVÁ, Martina, Marcela LANDOVÁ, Susan MALY, Hana STADLEROVÁ, Marta KOVÁŘOVÁ, Michal MARUŠKA and Petr KAMENICKÝ. CREATIVE HELP: tvůrčí dílny s dětmi z diagnostického ústavu (CREATIVE HELP: Workshops with clients of Diagnostic Institute for Youth). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 105 pp. ISBN 978-80-210-6613-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name CREATIVE HELP: tvůrčí dílny s dětmi z diagnostického ústavu
Name (in English) CREATIVE HELP: Workshops with clients of Diagnostic Institute for Youth
Authors NOVÁKOVÁ, Martina, Marcela LANDOVÁ, Susan MALY, Hana STADLEROVÁ, Marta KOVÁŘOVÁ, Michal MARUŠKA and Petr KAMENICKÝ.
Edition 1. vyd. Brno, 105 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-6613-7
Keywords (in Czech) speciální výtvarná výchova; tvůrčí dílna; diagnostický ústav; adolescent; sociální znevýhodnění; seberealizace; pedagogická praxe
Keywords in English Special art education; creative workshop; diagnostic facility; adolescent; social disadvantage; self-fulfilment; educational practice
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 9/2/2015 10:10.
Abstract
Publikace prezentuje výstupy akčního výzkumu uskutečněného v rámci tvůrčích dílen, které proběhly pod záštitou projektu Speciální výtvarná výchova v letech 2010-2013. Text nejprve představuje teoretická východiska aktivit, které se uskutečnily v participující instituci– Diagnostický ústav pro mládež, Brno – Veslařská. Praktikující studenti společně s výzkumníky vycházeli z dispozic a potřeb konkrétních klientů a ve vlastních tvůrčích dílnách respektovali specifika instituce. Výsledky výzkumu byly zveřejněny ve formě analýz průběhů a výstupů vybraných tvůrčích aktivit.
Abstract (in English)
The publication presents the outcomes of action research of workshops that were implemented as a part of the project Special Art spanning the years 2010-2013. The text presents the theoretical basis of activities that took place in the participating institution – Diagnostic Institute for Youth, Brno – Veslařská. Practising students concentrated on dispositions and needs of specific clients and they respected the specifications of the institution in the creative workshops. The framework of the study program Special Art is based on the results of the analysis of the process and output of the selected project.
Links
CZ.1.07/2.2.00/15.0210, interní kód MUName: Speciální výtvarná výchova (Acronym: Speciální výtvarná výchova)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 6/5/2024 21:13