Detailed Information on Publication Record
2013
Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků)
PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR et. al.Basic information
Original name
Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků)
Name (in English)
Expert teacher: the nature of expertise and determinants of professional development (in FLT perspective)
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 233 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-6681-6
Keywords (in Czech)
expertnost učitele; determinanty profesního rozvoje učitele; výzkum; vícečetná případová studie
Keywords in English
teacher expertise; determinants of teacher professional development; research; multiple case study
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 10/2/2015 14:42, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Kniha je výstupem řešení projektu podpořeného grantem GA ČR P407/11/0234. Jejím cílem je přispět k současnému stavu poznání kvality v profesi učitele výzkumem charakteristik učitele experta. Kniha představuje výsledky výzkumu expertnosti a determinant jejího rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky). Výstupy přinášejí informace využitelné ve společenské praxi, konkrétně např. pro transformaci přípravného i dalšího vzdělávání učitelů, pro tvorbu standardu kvality v profesi učitele a, v neposlední řadě, mohou přispět ke zvýšení prestiže učitelské profese.
In English
The book is an outcome of a research project supported by the grant P407/11/0234 provided by the Czech Science Foundation. It aims to contribute to the current state of arts in the field quality in the teaching profession through the research of expert teacher characteristics. The book presents results of research on teacher expertise and on the determinants of its development (in foreign language teaching perspective). The results may provide information critical for reshaping and transforming pre-graduate as well as further teacher education, for setting the standards of quality in teaching and, last but not least, for raising the status of the teaching profession.
Links
GAP407/11/0234, research and development project |
|