DOSEDLA, Martin. Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s akcentem na využití multimediálních výukových opor: Studie na základě metody ohniskové skupiny a řízených rozhovorů s učiteli. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 175 s. ISBN 978-80-210-7285-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací s akcentem na využití multimediálních výukových opor: Studie na základě metody ohniskové skupiny a řízených rozhovorů s učiteli
Název anglicky Professional orientation of pupils with mild mental retardation with an emphasis on the use of multimedia study supports: A study based on structured interviews with teachers and a focus group
Autoři DOSEDLA, Martin.
Vydání 1. vyd. Brno, 175 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-7285-5
Klíčová slova česky Profesní orientace; volba další vzdělávací dráhy; volba povolání; žák; lehká mentální retardace; výchovný poradce; multimediální výuková opora; kvalitativní výzkum; ohnisková skupina; řízené rozhovory; učební obory; odborná učiliště; profese
Klíčová slova anglicky Professional orientation; career choice; pupil; mild mental retardation; guidance counsellors; multimedia study support; qualitative research; focus group; structured interviews; apprenticeships; vocational schools; professions
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 9. 2. 2015 15:29.
Anotace
Monografie se zabývá tématem profesní orientace u žáků s lehkou mentální retardací z pohledu učitele a možností využití multimediálních výukových opor pro podporu volby další vzdělávací dráhy těchto žáků. Monografie obsahuje empirické šetření mezi učiteli s podrobně rozebranou metodologií. Výzkum je založen na kvalitativním přístupu s využitím hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit charakteristiky profesní orientace a potřebu a parametry výukové opory pro podporu volby povolání u žáků s lehkou mentální retardací. Na základě interpretace dat byla navržena opora a poskytnuta učitelům. Výzkumně jsme dále pomocí ohniskové skupiny evaluovali nasazení výukové opory v cílovém prostředí.
Anotace anglicky
The monograph deals with the topic of professional orientation of pupils with mild mental retardation from a teacher’s point of view and also deals with the possibility of use of multimedia study supports to support the further educational process of these pupils. The research is based on a qualitative approach using interviews. The aim of the research was to determine the characteristics of professional orientation and to determine the need of a study support for professional choice of pupils with mild mental retardation. Based on the interpretation of the results, a study support was designed and provided to teachers. The study support was tested and evaluated and a number of changes for the creation of study support in this field were proposed.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 17:22