B
2014
Logopedická intervence u osob se zdravotním postižením ve věku mladé dospělosti
KOPEČNÝ, Petr
Základní údaje
Originální název
Logopedická intervence u osob se zdravotním postižením ve věku mladé dospělosti
Název anglicky
Speech therapy for young adults with disabilities
Vydání
1. vyd. Brno, 210 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Klíčová slova česky
logoped; logopedická intervence; dospělost; komunikační schopnost; narušená komunikační schopnost; zdravotní postižení; sociální služby; domov pro osoby se zdravotním postižením; týdenní stacionář; denní stacionář
Klíčová slova anglicky
speech therapist; speech therapy; adult age; communication ability; impaired communication ability; social services; home for persons with disabilities; weekly care center; day care center
V originále
Publikace se zabývá poskytováním logopedické intervence osobám se zdravotním postižením v zařízeních sociálních služeb v České republice. Publikace je rozdělena do dvou částí. První dvě kapitoly prezentují teoretická východiska a oblast komunikace u osob se zdravotním postižením v kontextu vzdělávání a v sociálních službách a vymezují speciálněpedagogická a terminologická východiska. Empirická část publikace obsahuje výzkumné projekty realizované kvantitativní strategií. Hlavním cílem prvního projektu je analýza poskytování logopedické intervence v prostředí sociálních služeb v České republice, druhý projekt si kladl za cíl analyzovat speciálněpedagogické přístupy k rozvoji komunikačních schopností osob se zdravotním postižením ve věku mladé dospělosti.
Anglicky
The publication is engaged in the provision of speech therapy intervention for persons with disabilities in social services facilities in the Czech Republic. The publication is divided into two parts. The first two chapters present the theoretical background and the area of communication in persons with disabilities in the context of education and social services and define special education and terminology bases and impaired communication ability. The empirical part of the publication consists of two research projects carried out quantitative strategies. The main objective of the first project is the analysis of speech intervention in social services facilities in the Czech Republic, the second project aimed to analyze the special educational approaches to development of communication abilities of young adults with disabilities.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU | Název: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti | Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
|
Zobrazeno: 29. 10. 2024 00:00