Detailed Information on Publication Record
2014
Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti.
KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Lenka HRICOVÁ et. al.Basic information
Original name
Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti.
Name (in English)
Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearing Impairment. Psychological, Medical and Special Educational Context
Authors
KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Lenka HRICOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Jana PAVELKOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Ivo ŠLAPÁK
Edition
1. vyd. Brno, 156 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-7487-3
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání; narušená komunikační schopnost; sluchové postižení; kochleární implantát; logopedická intervence; tělesné postižení
Keywords in English
inklusive education; communication disorders; hearing impairment; cochlear implant; speech therapy; physical disability
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 9/2/2015 16:43, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Odborná publikace Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálně pedagogické souvislosti je jedním z dílčích výstupů v rámci řešení mezioborového výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, který v letech 2013 – 2015 řeší kolektiv akademických pracovníků Masarykovy univerzity pod vedením prof. PhDr. Marie Vítkové, Ph.D. V prezentované publikaci byla autory zvolena ke zkoumání cílová skupina žáků s narušením komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením, inkluze je pojata v psychologických, medicínských a speciálněpedagogických souvislostech.
In English
Presented book Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and Pupils with Hearing Impairment. Psychological, Medical and Special Educational Context is one of the partial outcomes in the frame of solving interdisciplinary research project Inclusion in School as interdisciplinary problem. Bases, Conditions and strategies, which was realised in the period from 2013 – 2015 by the research group of academic teachers at Masaryk University under supervision of prof. PhDr. Marie Víková, CsC. The aim group analysed in presented book are pupils with disordered communication abilities and pupils with hearing impairment and inclusion is understood in psychological, medial and special pedagogy context.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|