SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ. Příprava studentek na roli herního partnera. In Hornáčková Vladimíra. Hra je krásnou přípravou k vážným věcem. Hradec Králové: PdF Hradec Králové. s. 282-292. ISBN 978-80-7435-390-1. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příprava studentek na roli herního partnera
Název anglicky Preparing students for the role of a partner
Autoři SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ.
Vydání Hradec Králové, Hra je krásnou přípravou k vážným věcem, od s. 282-292, 11 s. 2014.
Nakladatel PdF Hradec Králové
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7435-390-1
Klíčová slova česky Fakultní cvičný učitel; hra; předškolní vzdělávání; přípravné vzdělávání.
Klíčová slova anglicky Pedagogical practice teacher; play; preprimary education; professional preparing education.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 4. 5. 2015 16:08.
Anotace
Hra je fenomén, který dlouhodobě zůstává předmětem zkoumání pedagogů a dalších výzkumníků. V předškolním období na něj nahlížíme z několika hledisek jak teoretických, tak metodologických či diagnostických. Text popisuje, jakým způsobem jsou tyto aspekty zohledňovány v přípravném vzdělávání budoucích učitelů mateřských škol. Přinášíme analýzu přístupů studentů ke hře, která ukazuje na širokou variabilitu rolí, které studenti při hře dětí zaujímají. Zjištění otevírají otázky vztahující se k efektivitě a kvalitě přípravného vzdělávání.
Anotace anglicky
Play is phenomenon, which is subject of research for long time in pedagogy, psychology and other sciences. We can see the play in preprimary education from different point of view (theoretical, methodological and diagnostically views). The article describes the aspects in using play in professional preparing education of future preprimary teachers. There are analyses of students’ approaches in play, which show the wide variability of teacher’s roles in playing process. Findings bring questions of efficiency and quality in professional preparing education.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 18:20