GRŮZOVÁ, Lucie. NEFORMÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRO DĚTI DO TŘÍ LET V ČESKÉ REPUBLICE A JEHO VLIV NA RODINNOU KULTURU (Informal education for children up to three years in the Czech Republic and its effects on the family culture). In Syslová, Z., Rodová, V. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 8 pp. ISBN 978-80-210-7370-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name NEFORMÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRO DĚTI DO TŘÍ LET V ČESKÉ REPUBLICE A JEHO VLIV NA RODINNOU KULTURU
Name in Czech NEFORMÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRO DĚTI DO TŘÍ LET V ČESKÉ REPUBLICE A JEHO VLIV NA RODINNOU KULTURU
Name (in English) Informal education for children up to three years in the Czech Republic and its effects on the family culture
Authors GRŮZOVÁ, Lucie.
Edition 1. vyd. Brno, Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 8 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7370-8
Keywords (in Czech) rodina; vzdělávací aktivity pro děti do tří let; rodinná kultura; učící se rodina
Keywords in English family; educational activity for children in age to three years; family culture; leasing family
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 8/4/2015 14:27.
Abstract
Článek přináší pohled na rodinu s dětmi do tří let jako na učící se organizaci, která má svá specifika. Zvyšující nabídka vzdělávacích aktivit pro děti do tří let a rodiče vedla k tomu, že jsme se pokusili o analýzu tohoto fenoménu z hlediska kvality. Další část analýzy přináší zjištění o působní těchto aktivit na rodinnou kulturu.
Abstract (in English)
The article presents view on families with children up to three years as a learning organization, which has its own specifics. The increasing range of educational activities for children under three years of age and their parents led us to analyze this phenomenon in terms of quality. Another part of the analysis presents results of effects of these activities on the family culture.
PrintDisplayed: 25/4/2024 09:04