Detailed Information on Publication Record
2014
Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti.
PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Kristýna BALÁTOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Lenka BÁRTOVÁ et. al.Basic information
Original name
Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti.
Name in Czech
Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti.
Name (in English)
From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society
Authors
PIPEKOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kristýna BALÁTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka BÁRTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora BOČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona FIALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alena FRANKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Lenka GAJZLEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HRICOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana HRČOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Soňa CHALOUPKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Nora JÁGEROVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Kateřina JISKROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora KITTLEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Soňa KLEMPOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KOPEČNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Nela LEŠKANIČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ivana MÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MATĚJÍČKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Eva Valerie MAXOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra ODEHNALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavla PITNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martina PUDIŠOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Tereza SÝSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zuzana ŠIRMEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lucie ŠPIČÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zuzana TIHELKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Simona TOMANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin VRUBEL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, 456 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00079015
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-7530-6
Keywords (in Czech)
inkluze; inkluzivní škola; sociální inkluze; edukace; žák se specifickými poruchami učení; učitel; jazykové roviny; koktavost; přípravná třída základní školy; dítě se sociálním znevýhodněním; tablet; alternativní a augmentativní komunikace; týmová spolupráce; profesní příprava; pracovní uplatnění; trh práce; zrakové postižení; architektonické bariéry; porucha autistického spektra; denní stacionář
Keywords in English
inclusion; social inclusion; education; student with special needs; preparatory class in elementary school; child with social disadvantage; tablet; alternative augmentative communication; professional training; visual handicap; autistic spectrum disorder
Tags
Reviewed
Změněno: 10/2/2015 13:43, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
Monografie „Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti“ je výstupem projektu řešeného na Masarykově univerzitě s názvem Podpora grantových projektů specifického výzkumu v rámci podpory studentských projektů na MU. Prezentovaná monografie je členěna do šesti tematických okruhů zaměřených na jednotlivé oblasti výzkumných cílů akademických pracovníků a studentů doktorského studijního programu.
In English
Monograph “From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society“ is output of MU project named Support of granted projects of specific research to support student projects at MU. Presented monograph is divided in to six blocks focused on individual research areas done by academic workers and PhD students.
Links
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU |
|