KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podpora rozmanitosti žáků v prostředí běžné třídy (Shaping Inclusive Didactics of Elementary Reading and Writing). In Hana Filová, Jiří Havel, Jana Kratochvílová (eds.). Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 11-24. ISBN 978-80-210-6889-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora rozmanitosti žáků v prostředí běžné třídy
Name (in English) Shaping Inclusive Didactics of Elementary Reading and Writing
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ, p. 11-24, 14 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00079033
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6889-6
Keywords (in Czech) inkluze; rozmanitost žáků; podmínky inkluze; vzdělávací a výukové strategie; hodnocení
Keywords in English inclusion;pupil diversity; conditions of inclusion; educational strategies; assessment
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 24/4/2015 15:17.
Abstract
V příspěvku představuji celkový Systém podpory žáků s rozmanitými schopnostmi, který vznikl jako výsledek výzkumu inkluze na prvním stupni osmi škol a jedné případové studie. Zaměřuji se zejména na podmínky inkluzivního vzdělávání na úrovni třídy.
Abstract (in English)
The paper introduces the overall system of support students with diverse abilities, which arose as a result of the research of inclusion in primary education of eight schools and one case study. It focuses mainly on the conditions of inclusive education at the class level.
PrintDisplayed: 6/7/2024 05:28