ŠTĚPÁNEK, Libor. A Practical Guide to Creative Approach to Language Teaching. In UNICOM Conference, Pardubice. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Practical Guide to Creative Approach to Language Teaching
Název česky Praktický průvodce tvůrčím přístupem k jazykovému vzdělávání
Autoři ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání UNICOM Conference, Pardubice, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00079074
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky tvořivost; CALT; jazykové vzdělávání; výukové styly; technologie
Klíčová slova anglicky creativity; CALT; EAP; teaching styles; ICT
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 8. 4. 2015 12:05.
Anotace
This paper shares experience with an implementation of Creative Approach to Language Teaching (CALT) to the university classroom. It offers a practice - oriented insight into the approach used in the range of academic language competencies on the level of single tasks, series of activities and whole courses. The CALT concept is based on theories that define creativity in the context of language as a natural component of learning. It has been tested and implemented in a variety of courses in four languages (English, Czech, Spanish and French) since 2009. It concentrates on general areas such as creative situations, creative processes and creativity barriers, as well as specific skills such as fluency, flexibility, originality or elaboration. Feedback from both teachers and learners indicates that courses respecting CALT principles tend to beorganised in a learner-centred and community-of-practice style and encourage flexibility of language courses across disciplines. This paper aims to highlight the potential CALT has to broaden personal teaching styles of language teachers; to enhance per sonal learning styles of language learners; and to diversify language courses of university language centres.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 14:37